En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Figures of Thought in Roman Poetry

Gordon Williams
Livre relié | Anglais
87,45 €
+ 174 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

It has long been assumed that the language of Roman poetry was constructed under the dictates of elaborately defined rules of rhetoric, and its content determined according to the system of comparable classifications called invention. This belief has persisted in spite of the difficulty of fitting the works of Catullus, Horace, Virgil, Propertius, and Tibullus into such a rigid scheme. In this book Gordon Williams demonstrates that, although Ovid and his successors did indeed assimilate their poetry to the rhetorical rules devised for prose, the earlier poets employed a quite different method.

Williams sees this method as falling into either a metaphorical or metonymic mode, both of which permitted the poet "to say one thing and mean another." Delicate and often startling transitions of thought could be grasped--though not necessarily on first reading--by readers "assumed by the poet to have a special access to the poet's process of thought." This access presupposed similarities of "education, social position, and sympathetic understanding."

Through close analyses of many poems, Williams shows how poets in the fifty years before Horace's death exploited metaphor, metonymy, and a third device that he calls thematic anticipation to evoke subtle associations of thought. In doing so he elucidates problems of Latin poems that have been generally misunderstood almost since they day they were written.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
316
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780300024562
Date de parution :
01-05-80
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
625 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.