Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
The April 2018 edition of Fiscal Monitor is focused on two broad themes: the burden of high global debt and the opportunities and challenges of digital government. Chapter 1 explores how strong and broad-based growth provides an opportunity to rebuild fiscal buffers now, improve government balances, and anchor public debt. One concern is the surge in global debt, which reached the record peak of US$164 trillion in 2016. Chapter 1 discusses how public debt plays an important role in the surge in global debt, which is at historic highs among advanced and emerging market economies. Rapidly rising debt among low income developing countries means that interest payments are taking up an increasingly large share of taxes and expenditure. Chapter 1 recommends putting deficits and debt firmly on a downward path toward their medium-term targets. The size and pace of adjustment need to be calibrated to each country's cyclical conditions and available fiscal space. Several low-income countries need to mobilize revenues, rationalize spending, and improve spending efficiency. Chapter 1 also urges countries to implement policies to support medium-term growth by promoting human and physical capital, and by increasing productivity. Chapter 2 discusses how digitalization presents opportunities and challenges for fiscal policy and the ways in which it can change how governments design and implement current and future policies. The chapter also discusses how digitalization can positively transform governments by improving tax policy and administration, increasing spending efficiency and enhancing fiscal management. Digitalization calls for a proactive, forward-looking, and comprehensive reform agenda. The chapter conveys that governments must address multiple political, social, and institutional weaknesses and manage digital risks. Digitalization is already an overwhelming trend that will accelerate further. Governments should embrace it, foresee it, and shape it.