•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Globalization, Cultural Identities, and Media Representations

53,45 €
+ 106 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Globalization, Cultural Identities, and Media Representations provides a multidirectional approach for understanding the role of media in constructing cultural identities in a newly globalized media environment. The contributors cover a wide range of topics from different geopolitical areas, historical periods, and media genres. Case studies examined include the shift from print to Internet, local representations of modern world cinema and glo/cal television, narrative strategies in transnational literature, and cultural economics of the mediation of world music in India, China, Algeria, Israel, Europe, and the United States. This case study approach allows for deeper insights into the complexity of each cultural subsystem as part of the whole media culture system. This book exemplifies a transcultural and transdisciplinary dialogue that maps out new--relocalized--territories and borders for mediated cultural identities and also reveals the complexity and connectedness of all of these discourses.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
242
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780791466841
Date de parution :
24-02-06
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 229 mm
Poids :
331 g

Les avis