Hoe kan een bedrijf succesvol blijven in een eindeloos veranderende omgeving?
Hoe belangrijk zijn ondernemers en innovatie voor een moderne economie?
Leidt aandacht voor de mens in een bedrijf tot betere prestaties?
Bedrijven staan de laatste jaren in volle belangstelling. Faillissementen, bedrijfsschandalen, stakingen, toplonen en dramatische afslankingen zijn schering en inslag. Maar het bedrijfsleven wordt ook gekenmerkt door een exponentiële groei bij gazellebedrijven, en kleine bedrijven die de traditionele businessmodellen hertekenen. Naast prestatiegerichtheid en meerwaarde voor aandeelhouders komt ook de aandacht voor meer mensgerichtheid en goed leiderschap op de voorgrond.
De basisvragen in dit jonge, uitdagende vakgebied worden dagelijks opnieuw gesteld. Klassieke concepten houden stand, maar ook vele nieuwe begrippen kennen het daglicht.
Dit boek biedt de gemotiveerde student en de geïnteresseerde professional actuele inzichten in management, leidinggeven, ondernemerschap en innovatie. Daarnaast begeleidt het de lezer bij een eerste kennismaking met de verschillende bedrijfswetenschappen: operations, financiën, marketing en humanresourcesmanagement.