•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Hollywood Stardom

Paul McDonald
Livre broché | Anglais
39,45 €
+ 78 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

By integrating star studies and film industry studies, Hollywood Stardom reveals the inextricable bonds between culture and commerce in contemporary notions of film stardom.

  • Integrates the traditions of star studies and industry studies to establish an original and innovative mode of analysis whereby the 'star image' is replaced with the 'star brand'
  • Offers the first extensive analysis of stardom in the 'post-studio' era
  • Combines genre, narrative, acting, and discourse analysis with aspects of marketing theory and the economic analysis of the film market
  • Draws on an extensive body of research data not previously deployed in film scholarship
  • A wide range of star examples are explored including George Clooney, Mel Gibson, Tom Cruise, Daniel Day-Lewis, Tom Hanks, Will Smith, and Julia Roberts

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
352
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781405179836
Date de parution :
04-02-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
154 mm x 230 mm
Poids :
453 g

Les avis