Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
A volume in International Perspectives on Educational Policy, Research, and Practice Series Editor: Kathryn M. Borman, University of South Florida The book has two parts. Through a series of four interconnected studies, the first focuses on the youths' perceptions. We, meaning the reader and I, accompany them on their way into the new school, in chapter 1, and listen to evaluations of their academic and social experiences. In chapter 2, we learn about their informal social adaptation in various life settings, emphasizing gender differences in coping mechanisms. From here, we proceed to public opinion formation in the course of preparation for first-time voting in a new political culture (chapter 3). Perceptions of the military, in chapter 4, as the last stage of compulsory postsecondary civic engagement for Israeli youngsters, close this section. The second part places in the limelight the reactions of the educational system to catering to the needs of these immigrants who excel. Chapter 5 dwells on teachers' perspectives on the challenge they present, exploring differences in these perspectives according to their years of experience and subject matter area. Chapter 6 examines the organizational modus operandi of several schools, eliciting field-based models for handling immigrant students. Evolving from the latter, chapter 7 offers an anthropological approach for training teachers to work optimally with immigrant and culturally diverse students. The programmatic epilogue offers an operational model for materializing the potential to enhance global participation for immigrants as well as locals, ensuing from the inter-cultural encounter. Research procedures that are common to a number of studies are explained upon first mention. To aid in the visualization of adaptive patterns emerging from this large body of data--on both immigrant youth and educators in the receiving society--tables summarizing findings are provided for all but chapter 7. In addition to the comparative component, each chapter also includes an assessment of globalization proneness in light of its specific topic.