Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Interdisciplinary Perspectives on Learning to Read

Culture, Cognition and Pedagogy

Hall Kathy
Livre broché | Anglais | Routledge Psychology in Education
51,95 €
+ 103 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Interdisciplinary Perspectives on Learning to Read brings together different disciplinary perspectives and studies on reading for all those who seek to extend and enrich the current practice, research and policy debates. The breadth of knowledge that underpins pedagogy is a central theme and the book will help educators, policy-makers and researchers understand the full range of research perspectives that must inform decisions about the development of reading in schools. The book offers invaluable insights into learners who do not achieve their full potential. The chapters have been written by key figures in education, psychology, sociology and neuroscience, and promote discussion of:

  • comprehension
  • gender and literacy attainment
  • phonics and decoding
  • digital literacy at home and school
  • bilingual learners and reading
  • dyslexia and special educational needs
  • evidence based literacy
  • visual texts.

This book encompasses a comprehensive range of conceptual perspectives on reading pedagogy and offers a wealth of new insights to support innovative research directions.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
272
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415561242
Date de parution :
09-03-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
153 mm x 235 mm
Poids :
381 g

Les avis