Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Interests and Opportunities

Race, Racism, and University Writing Instruction in the Post-Civil Rights Era

Steve Lamos
Livre broché | Anglais | Composition, Literacy, and Culture | n° 163
76,45 €
+ 152 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In the late 1960s, colleges and universities became deeply embroiled in issues of racial equality. To combat this, hundreds of new programs were introduced to address the needs of \u201chigh-risk\u201d minority and low-income students. In the years since, university policies have flip-flopped between calls to address minority needs and arguments to maintain \u201cStandard English.\u201d Today, anti-affirmative action and anti-access sentiments have put many of these high-risk programs at risk. In Interests and Opportunities, Steve Lamos chronicles debates over high-risk writing programs on the national level, and locally, at the University of Illinois at Urbana-Champaign. Using critical race theorist Derrick BellÆs concept of \u201cinterest convergence, \u201d Lamos shows that these programs were promoted or derailed according to how and when they fit the interests of underrepresented minorities and mainstream whites (administrators and academics). He relates struggles over curriculum, pedagogy, and budget, and views their impact on policy changes and course offerings. Lamos finds that during periods of convergence, disciplinary and institutional changes do occur, albeit to suit mainstream standards. In divergent times, changes are thwarted or undone, often using the same standards. To Lamos, understanding the past dynamics of convergence and divergence is key to formulating new strategies of local action and \u201cstory-changing\u201d that can preserve and expand race-consciousness and high-risk writing instruction, even in adverse political climates.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 163

Caractéristiques

EAN:
9780822961734
Date de parution :
30-09-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
294 g

Les avis