Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Internet Communication and Qualitative Research

A Handbook for Researching Online

Chris Mann, Fiona Stewart
Livre relié | Anglais | New Technologies for Social Research
380,45 €
+ 760 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Communication and Qualitative Research is the first textbook to examine the impact of Internet technology on qualitative research methods. Drawing on many pioneering studies using computer-mediated communication (CMC), the authors show how online researchers can employ Internet-based qualitative methods to collect rich, descriptive, contextually-situated data. They discuss the methodological, practical and theoretical considerations associated with such methods as in-depth online interviewing, virtual focus groups, and participant observation in virtual communities. This is a comprehensive and practical guide that:

  • Reviews online research practice and basic Internet technology
  • Looks in detail at the skills required by the online researcher
  • Examines the ethical, confidentiality, security, and legal issues involved in online research
  • Considers the theoretical challenges surrounding data collected in a "virtual venue"
  • Addresses the social and cultural impact of researching online through a discussion of power, gender, and identity issues in the virtual world

Internet Communication and Qualitative Research will be an indispensable guide for all students and researchers working in the digital age.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
272
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780761966265
Date de parution :
05-09-00
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
557 g

Les avis