•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Introduction to Multimodal Analysis

David Machin
Livre broché | Anglais
51,95 €
+ 103 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This groundbreaking approach to visual media analysis explains the tools to assess media and provides examples for an analytical model which can be followed.

All visual media compositions, such as photographs, advertisements, newspapers, TV programs and websites, are carefully designed to create the appropriate effect on the audience. Designers use semiotic tools such as color, framing, focus, positioning of elements and font style to communicate with the viewer. These choices make up a visual language that we can analyze.

Multimodal Analysis looks at the separate components of this language to build up a toolkit for analyzing the "grammar" of visual design and describes important differences between images and language and the way they create meaning.

Includes images throughout and a color plate section, this is an essential resource for students studying multimodality within visual communication in media and cultural studies, critical discourse analysis, journalism studies or linguistics.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
206
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780340929384
Date de parution :
01-04-07
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
340 g

Les avis