Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

It's Hard to Be Good

Moral Complexity, Construction, and Connection in a Kindergarten Classroom

Brian McCadden
Livre broché | Anglais | Rethinking Childhood | n° 8
33,95 €
+ 67 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Should our public schools expressly teach morality? If so, which morality? Whose morality? How would we teach morality in school? At a time when many school communities are either trying to «keep morality out of school, » or are implementing character education curricula that focus primarily on modifying individual behaviors, this book argues that schooling is always an inherently moral activity in that children are constantly learning, and expanding, sets of social values in school - they are learning how they are expected to be and act as students and citizens, while at the same time forcing adults to expand their own expectations.
This constant moral education resides not in the content of the curriculum but in the everyday interactions between teachers and students. In this ethnographic exploration of school morality, Brian McCadden describes how these interactions occur and what moral meanings Mrs. Hooper, a kindergarten teacher, and her students make from them. He explores how morality is constructed in school. His aim is to demystify the process of constructing morality so that it may become a more overt, thoughtful, and purposeful aspect of schooling.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
132
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 8

Caractéristiques

EAN:
9780820433806
Date de parution :
01-04-98
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
160 mm x 230 mm
Poids :
239 g

Les avis