•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Histoire & Politique
  5. Histoire
  6. Histoire du monde
  7. Jewish Consumer Cultures in Nineteenth and Twentieth-Century Europe and North America

Jewish Consumer Cultures in Nineteenth and Twentieth-Century Europe and North America

Livre broché | Anglais | Worlds of Consumption
137,45 €
+ 274 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book investigates the place and meaning of consumption in Jewish lives and the roles Jews played in different consumer cultures in modern Europe and North America. Drawing on innovative, original research into this new and challenging field, the volume brings Jewish studies and the history and theory of consumer culture into dialogue with each other. Its chapters explore Jewish businesspeople's development of niche commercial practices in several transnational contexts; the imagining, marketing, and realization of a Jewish national homeland in Palestine through consumer goods and strategies; associations between Jews, luxury, and gender in multiple contexts; and the political dimensions of consumer choice. Together the essays in this volume show how the study of consumption enriches our understanding of modern Jewish history and how a focus on consumer goods and practices illuminates the study of Jewish religious observance, ethnic identities, gender formations, and immigrant trajectories across the globe.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
310
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030889623
Date de parution :
24-01-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
385 g

Les avis