Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Leading Schools in Times of Change

Christopher Day
Livre broché | Anglais
43,45 €
+ 86 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Leadership of schools in changing times is fraught with opportunities and challenges. Leaders are expected to manage competing interests, to create conditions which form the foundation for lifelong learning, to sustain the motivation and morale of staff and to raise achievement levels of all students. This book seeks to meet this need. It considers effective leadership and management of schools from the perspectives of headteachers, teachers, students, ancillaries, governors and parents in a variety of reputationally good schools of different phases, locations an size. Through a mixture of participants' accounts and analysis of leadership theory, this book reveals a number of characteristics of headteachers who are both effective and successful: the centrality of personal values, people-centred leadership and the ability to manage tensions and dilemmas. the authors propose a post-transformational theory that reflects the complexity of leadership behaviour in the 21st century, suggesting that reliance upon rational, managerialist theory as the basis for training is inappropriate for the values-led contingency model that represents successful school leadership.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780335205820
Date de parution :
01-05-00
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
254 g

Les avis