•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Learning Through Language in Early Childhood

Clare Painter
Livre broché | Anglais | Continuum Collection
127,45 €
+ 254 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Language is a child's major tool for learning about the world. Through the taken-for-granted interactions of everyday conversation, a child not only learns the mother tongue, but uses it as a resource for thinking and reasoning. This book presents a rich naturalistic case study of one child's use of language from two-and-a-half to five years, drawing on systemic functional theory to argue that cognitive development is essentially a linguistic process and offering a new description and interpretation of linguistic and cognitive developments during this period.

The case study examines the child's changing language in terms of its role in interpreting four key domains of experience - the world of things, the world of events, the world of semiosis (including the inner world of cognition) and the construal of cause and effect. It shows how new linguistic possibilities constitute developments in cognitive resources and prepare the child for later learning in school.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
368
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780826478726
Date de parution :
22-08-05
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
154 mm x 233 mm
Poids :
603 g

Les avis