En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Long Term Warranty and After Sales Service

Concept, Policies and Cost Models

Anisur Rahman, Gopinath Chattopadhyay
68,95 €
+ 137 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume presents concepts, policies and cost models for various long-term warranty and maintenance contracts. It offers several numerical examples for estimating costs to both the manufacturer and consumer. Long-term warranties and maintenance contracts are becoming increasingly popular, as these types of aftersales services provide assurance to consumers that they can enjoy long, reliable service, and protect them from defects and the potentially high costs of repairs.

Studying long-term warranty and service contracts is important to manufacturers and consumers alike, as offering long-term warranty and maintenance contracts produce additional costs for manufacturers / service providers over the product's service life. These costs must be factored into the price, or the manufacturer / dealer will incur losses instead of making a profit. On the other hand, the buyer / consumer needs to weigh the cost of maintaining it over its service life and to decide whether or not these policies are worth purchasing.

There are a number of complexities involved in developing failure and cost models for these policies due to uncertainties concerning the service life, usage pattern, maintenance work and long-term costs of rectifications. Mathematical models for predicting failures and expected costs for various one-dimensional long-term warranty policies are developed at the system level and analyzed by taking into account the uncertainties in connection with longer coverage periods and the rectification costs over the warranty period. Failures and costs are modeled using stochastic techniques and illustrated by means of numerical examples for estimating costs to the manufacturer and consumer. Various rectification policies are proposed and analyzed. The models developed here can be used to aid in managerial decisions on purchasing products with long-term warranty policies and maintenance contracts or outsourcing maintenance.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
113
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783319162706
Date de parution :
25-06-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
195 g

Les avis