•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Luck

A Key Idea for Business and Society

Chengwei Liu
Livre broché | Anglais | Key Ideas in Business and Management
53,45 €
+ 106 points
Format
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Shortlisted for the EGOS Book Award in 2021, this book moves beyond tired analyses of business success that bias leadership and strategy in order to focus on the critical role of good fortune.

The author provides insights from economics, sociology, political science, philosophy, and psychology to create a brief intellectual history of luck. In positioning luck as a key idea in management, the book analyzes various facets of fortune such as randomness, serendipity, and opportunity. Often overlooked given psychological bias toward meritocratic explanations, this book quantifies luck to establish the idea in a more central role in understanding variations in business performance.

In bringing the concept of luck in from the periphery, this concise book is a readable overview of management which will help students, scholars, and reflective practitioners see the subject in a new light.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
112
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138094260
Date de parution :
11-12-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
226 g

Les avis