•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Making Schools Work

Negotiating Educational Meaning and Transforming the Margins

Carolyn R Hodges, Olga Welch
Livre broché | Anglais | Adolescent Cultures, School, and Society | n° 8
28,95 €
+ 57 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

When talking about marginality and «otherness», one must always ask, marginal to what? Other to whom? Complex issues of identity construction have been the focus of research on students who, whether based on race, gender, class, or ability, define themselves or are defined as being on the margins of school life. Making Schools Work examines this question in its presentation of the results of a longitudinal study of academic achievement and pre-college enrichment. Discussions focus on how students construct their identities with regard to race because of the history of problems associated with race relations in educational settings. Using case studies and observational data, the book presents findings on a group of adolescents defined as «at risk» - inside, but on the margins of educational institutions.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
101
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 8

Caractéristiques

EAN:
9780820439815
Date de parution :
13-03-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
160 mm x 230 mm
Poids :
179 g

Les avis