En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mathematics in the Primary School

A Sense of Progression

Sandy Pepperell, Christine Hopkins, Sue Gifford, Peter Tallant
Livre broché | Anglais
74,95 €
+ 149 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Now in its third edition, Mathematics in the Primary School has been updated to reflect recent mathematics curriculum documentation and revised standards for QTS.

Key areas include:

  • The role of talk in learning maths
  • Teacher questioning
  • Development of children's reasoning
  • Creative engagement with maths
  • Assessment for learning and self assessment
  • Suggested resources for teachers including ICT

Providing a coherent set of principles for teaching primary mathematics across the main topics in the curriculum, the authors explore children's understanding of key areas of mathematics, at reception, infant and junior levels. Important principles and teaching approaches are identified, including the use of calculators and computers, and there is an emphasis on mental mathematics and problem solving supporting key issues raised by the Williams review (2008). Case studies are used throughout to illustrate how different teaching approaches are put into practice and how children respond to them, and there is advice on planning, organisation and assessment of mathematical learning in the classroom.

Emphasising the importance of teachers' own mathematical knowledge and offering clear guidance and practical advice, this book is essential reading for students, NQTs and practising teachers with a focus on primary mathematics.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
188
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780415488792
Date de parution :
01-06-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
170 mm x 244 mm
Poids :
312 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.