•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Measurement Theory

Volume 7: With Applications to Decisionmaking, Utility, and the Social Sciences

Fred S Roberts
Livre broché | Anglais | Encyclopedia of Mathematics and Its Applications | n° 7
134,45 €
+ 268 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book provides an introduction to measurement theory for non-specialists and puts measurement in the social and behavioural sciences on a firm mathematical foundation. Results are applied to such topics as measurement of utility, psychophysical scaling and decision-making about pollution, energy, transportation and health. The results and questions presented should be of interest to both students and practising mathematicians since the author sets forth an area of mathematics unfamiliar to most mathematicians, but which has many potentially significant applications.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
444
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 7

Caractéristiques

EAN:
9780521102438
Date de parution :
12-03-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
616 g

Les avis