•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mixed Ability Grouping

A Philosophical Perspective

Charles Bailey, David Bridges
Livre broché | Anglais | Routledge Library Editions: Philosophy of Education | n° 1
74,95 €
+ 149 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The book, first published in 1983, explores the argument that justifies mixed ability groupings in schools and the consequences of practicing the different justificatory arguments. The issues to be dealt with by staff making decisions about grouping arrangements in their schools are clearly worked out from basic principles rooted in social philosophy. The ideas of social justice and fraternity, implicit and unexamined in much discussions about mixed-ability grouping are here explained and their limitations and implications described.

The issues discussed in this book are not only important for teachers and for those studying to become teachers, but also for school governors, administrators and parents who can gain a better understanding of the school system through this study.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
90
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 1

Caractéristiques

EAN:
9781138691902
Date de parution :
27-02-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
117 g

Les avis