•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mobile Persuasion Design

Changing Behaviour by Combining Persuasion Design with Information Design

Aaron Marcus
Livre relié | Anglais | Human-Computer Interaction
142,95 €
+ 285 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Mobile Persuasion Design presents five conceptual design projects (or 'Machines') for new mobile applications (smartphone or tablet with Web portals) that combine theories of persuasion and information design to change people's behavior.

The Green Machine persuades home consumers to save energy. The Health Machine persuades people to change nutrition and exercise habits, so as to avoid obesity/diabetes. The Money Machine persuades baby boomers to improve wealth management and to spend and save appropriately. The Story Machine persuades family members to share more inter-generational stories among families that are geographically distributed and asynchronous, sometimes across multiple countries and cultures. The Innovation Machine persuades entrepreneurs to practice good design-thinking and adopt innovation practices.

The Machines have been published worldwide since 2009. In 2011, the Green, Health, and Money Machines won design awards in an international competition hosted by the International Institute for Information Design, Vienna.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
659
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781447143239
Date de parution :
13-11-15
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
158 mm x 241 mm
Poids :
1496 g

Les avis