Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Economie & Management
  5. Marketing & Communication
  6. Communication
  7. Modeling Information Diffusion in Online Social Networks with Partial Differential Equations

Modeling Information Diffusion in Online Social Networks with Partial Differential Equations

Haiyan Wang, Feng Wang, Kuai Xu
68,95 €
+ 137 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The book lies at the interface of mathematics, social media analysis, and data science. Its authors aim to introduce a new dynamic modeling approach to the use of partial differential equations for describing information diffusion over online social networks. The eigenvalues and eigenvectors of the Laplacian matrix for the underlying social network are used to find communities (clusters) of online users. Once these clusters are embedded in a Euclidean space, the mathematical models, which are reaction-diffusion equations, are developed based on intuitive social distances between clusters within the Euclidean space. The models are validated with data from major social media such as Twitter. In addition, mathematical analysis of these models is applied, revealing insights into information flow on social media. Two applications with geocoded Twitter data are included in the book: one describing the social movement in Twitter during the Egyptian revolution in 2011 and another predicting influenza prevalence. The new approach advocates a paradigm shift for modeling information diffusion in online social networks and lays the theoretical groundwork for many spatio-temporal modeling problems in the big-data era.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
144
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 7

Caractéristiques

EAN:
9783030388508
Date de parution :
17-03-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
231 g

Les avis