Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Multiplayer

The Social Aspects of Digital Gaming

54,45 €
+ 108 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In the past decade, digital games have become a widely accepted form of media entertainment, moving from the traditional 'core gamer' community into the mainstream media market.

With millions of people now enjoying gaming as interactive entertainment there has been a huge increase in interest in social multiplayer gaming activities. However, despite the explosive growth in the field over the past decade, many aspects of social gaming still remain unexplored, especially from a media and communication studies perspective.

Multiplayer: Social Aspects of Digital Gaming

is the first edited volume of its kind that takes a closer look at the various forms of human interaction in and around digital games, providing an overview of debates, past and present.

The book is divided into five sections that explore the following areas:

  • Social Aspects of Digital Gaming
  • Social Interactions in Virtual Worlds
  • Online Gaming
  • Co-located and Console Gaming
  • Risks and Challenges of Social Gaming

This engaging interdisciplinary book will appeal to upper level students, postgrads and researchers in games research, specifically those focusing on new media and digital games, as well as researchers in media studies and mass communication.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
252
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415828864
Date de parution :
29-10-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
430 g

Les avis