Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Nonresponse in Household Interview Surveys

Robert M Groves, Mick P Couper
Livre relié | Anglais | Survey Methodology | n° 65
219,45 €
+ 438 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A comprehensive framework for both reduction of nonresponse andpostsurvey adjustment for nonresponse

This book provides guidance and support for survey statisticianswho need to develop models for postsurvey adjustment fornonresponse, and for survey designers and practitioners attemptingto reduce unit nonresponse in household interview surveys. Itpresents the results of an eight-year research program that hasassembled an unprecedented data set on respondents andnonrespondents from several major household surveys in the UnitedStates.

Within a comprehensive conceptual framework of influences onnonresponse, the authors investigate every aspect of surveycooperation, from the influences of household characteristics andsocial and environmental factors to the interaction betweeninterviewers and householders and the design of the surveyitself.

Nonresponse in Household Interview Surveys:
* Provides a theoretical framework for understanding and studyinghousehold survey nonresponse
* Empirically explores the individual and combined influences ofseveral factors on nonresponse
* Presents chapter introductions, summaries, and discussions onpractical implications to clarify concepts and theories
* Supplies extensive references for further study and inquiry

Nonresponse in Household Interview Surveys is an important resourcefor professionals and students in survey methodology/researchmethods as well as those who use survey methods or data inbusiness, government, and academia. It addresses issues critical todealing with nonresponse in surveys, reducing nonresponse duringsurvey data collection, and constructing statistical compensationsfor the effects of nonresponse on key survey estimates.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
344
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 65

Caractéristiques

EAN:
9780471182450
Date de parution :
28-04-98
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
164 mm x 243 mm
Poids :
680 g

Les avis