En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Opera and Modern Culture

Wagner and Strauss

Lawrence Kramer
Livre broché | Anglais
52,45 €
+ 104 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In this enlightening and entertaining book, one of the most original and sophisticated musicologists writing today turns his attention to music's most dramatic genre. Extending his ongoing project of clarifying music's various roles in Western society, Kramer brings to opera his distinctive and pioneering blend of historical concreteness and theoretical awareness.

Opera is legendary for going to extremes, a tendency that has earned it a reputation for unreality. Opera and Modern Culture shows the reverse to be true. Kramer argues that for the past two centuries the preoccupation of a group of famous operas with the limits of supremacy and debasement helped to define a normality that seems the very opposite of the operatic. Exemplified in a series of beloved examples, a certain idea of opera--a fiction of opera--has contributed in key ways to the modern era's characterizations of desire, identity, and social order. Opera and Modern Culture exposes this process at work in operas by Richard Wagner, who put modernity on the agenda in ways no one after him could ignore, and by the young Richard Strauss. The book continues the initiative of much recent writing in treating opera as a multimedia rather than a primarily musical form. From Lohengrin and The Ring of the Niebelung to Salome and Elektra, it traces the rich interplay of operatic visions and voices and their contexts in the birth pangs of modern life.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
261
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780520251601
Date de parution :
01-05-07
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 228 mm
Poids :
385 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.