•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Peirce's Philosophy of Communication

The Rhetorical Underpinnings of the Theory of Signs

Mats Bergman
Livre relié | Anglais | Continuum Studies in American Philosophy | n° 10
373,45 €
+ 746 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Charles S. Peirce, the founder of pragmatism, was also the architect of a remarkable theory of signs that continues to puzzle and inspire philosophers today. In this important new book, Mats Bergman articulates a bold new approach to Peirce's semeiotic through a reassessment of the role of rhetoric in his work. This systematic approach, which is offered as an alternative to formalistic accounts of Peirce's project, shows how general sign-theoretical conceptions can plausibly be interpreted as abstractions from everyday communicative experiences and practices. Building on this fallible ground of rhetoric-in-use, Bergman explicates Peirce's semeiotic in a way that is conducive to the development of rhetorical inquiry and philosophical criticism. Following this path, the underpinnings of a uniquely Peircean philosophy of communication is unearthed - a pragmatic conception encased in a normative rhetoric, motivated by the continual need to transform and improve our habits of action.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
206
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 10

Caractéristiques

EAN:
9781847064660
Date de parution :
25-08-09
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
155 mm x 234 mm
Poids :
476 g

Les avis