Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
People from many countries have expressed interest in the tests students take for the Programme for International Student Assessment (PISA). Learning Mathematics for Life examines the link between the PISA test requirements and student performance. It focuses specifically on the proportions of students who answer questions correctly across a range of difficulty. The questions are classified by content, competencies, context and format, and the connections between these and student performance are then analysed. This analysis has been carried out in an effort to link PISA results to curricular programmes and structures in participating countries and economies. Results from the student assessment reflect differences in country performance in terms of the test questions. These findings are important for curriculum planners, policy makers and in particular teachers - especially mathematics teachers of intermediate and lower secondary school classes. FURTHER READING: The first results from PISA 2003 were published in Learning for Tomorrow's World: First Results from PISA 2003 (OECD, 2004). THE OECD PROGRAMME FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT (PISA) PISA is a collaborative process among the 30 member countries of the OECD and nearly 30 partner countries and economies. It brings together expertise from the participating countries and economies and is steered by their governments on the basis of shared, policy-driven interests. Its unique features include: The literacy approach: PISA defines each assessment area (science, reading and mathematics) not mainly in terms of mastery of the school curriculum, but in terms of the knowledge and skills needed for full participation in society; A long-term commitment: It enables countries to monitor regularly and predictably their progress in meeting key learning objectives; The age-group covered: By assessing 15-year-olds, i.e. young people near the end of their compulsory education, PISA provides a significant indication of the overall performance of school systems.; The relevance to lifelong learning: PISA does not limit itself to assessing students' knowledge and skills but also asks them to report on their own motivation to learn, their beliefs about themselves and their learning strategies, as well as on their goals for future study and careers.