Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Polish Film and the Holocaust

Politics and Memory

Marek Haltof
Livre relié | Anglais
118,95 €
+ 237 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

During World War II Poland lost more than six million people, including about three million Polish Jews who perished in the ghettos and extermination camps built by Nazi Germany in occupied Polish territories. This book is the first to address the representation of the Holocaust in Polish film and does so through a detailed treatment of several films, which the author frames in relation to the political, ideological, and cultural contexts of the times in which they were created. Following the chronological development of Polish Holocaust films, the book begins with two early classics: Wanda Jakubowska's The Last Stage (1948) and Aleksander Ford's Border Street (1949), and next explores the Polish School period, represented by Andrzej Wajda's A Generation (1955) and Andrzej Munk's The Passenger (1963). Between 1965 and 1980 there was an "organized silence" regarding sensitive Polish-Jewish relations resulting in only a few relevant films until the return of democracy in 1989 when an increasing number were made, among them Krzysztof Kieślowski's Decalogue 8 (1988), Andrzej Wajda's Korczak (1990), Jan Jakub Kolski's Keep Away from the Window (2000), and Roman Polański's The Pianist (2002). An important contribution to film studies, this book has wider relevance in addressing the issue of Poland's national memory.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780857453563
Date de parution :
01-01-12
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
557 g

Les avis