•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Polling to Govern

Public Opinion and Presidential Leadership

Diane J Heith
Livre relié | Anglais
103,45 €
+ 206 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Presidents spend millions of dollars on public opinion polling while in office. Critics often point to this polling as evidence that a "permanent campaign" has taken over the White House at the expense of traditional governance. But has presidential polling truly changed the shape of presidential leadership?

Diane J. Heith examines the polling practices of six presidential administrations-those of Nixon, Ford, Carter, Reagan, Bush, and Clinton-dissecting the poll apparatus of each period. She contends that while White House polls significantly influence presidential messages and responses to events, they do not impact presidential decisions to the extent that observers often claim. Heith concludes that polling, and thus the campaign environment, exists in tandem with long-established governing strategies.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780804748483
Date de parution :
30-10-03
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
158 mm x 234 mm
Poids :
430 g

Les avis