•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Pop Brands

Branding, Popular Music, and Young People

Nicholas Carah
Livre relié | Anglais | Mediated Youth | n° 11
152,95 €
+ 305 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Corporations engage young people and musicians in brand-building activities. These activities unfold in media-dense social spaces. Social networking sites, the user-generated content of web 2.0, live music events, digital cameras and cell phones are all used in constructing valuable brands. This book addresses the integration of popular music culture, corporate branding, and young people's mediated cultural practices. These intersections provide a rich site for examining how young people build brands within spaces and practices that they perceive as meaningful. The book is based on extensive ethnographic empirical research, drawing on participant observation, textual analysis and interviews with young people, musicians, marketers and other participants in the cultural industries. Contemporary theories of marketing and branding are brought together with critical and cultural accounts of mediated social life. The book explores the distinctive concerns and debates of these different perspectives and the lively interface between them.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
202
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 11

Caractéristiques

EAN:
9781433105647
Date de parution :
16-04-10
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
160 mm x 230 mm
Poids :
489 g

Les avis