Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Savoirs
  4. Dictionnaires & Cours de langue
  5. Science littéraire
  6. Print, Visuality, and Gender in Eighteenth-Century Satire

Print, Visuality, and Gender in Eighteenth-Century Satire

�The Scope in Ev�ry Page�

Katherine Mannheimer
54,45 €
+ 108 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This study interprets eighteenth-century satire's famous typographical obsession as a fraught response to the Enlightenment's "ocularcentric" epistemological paradigms, as well as to a print-cultural moment identified by book-historians as increasingly "visual" - a moment at which widespread attention was being paid, for the first time, to format, layout, and eye-catching advertising strategies. On the one hand, the Augustans were convinced of the ability of their elaborately printed texts to function as a kind of optical machinery rivaling that of the New Science, enhancing readers' physical but also moral vision. On the other hand, they feared that an overly scrutinizing gaze might undermine the viewer's natural faculty for candor and sympathy, delight and desire. In readings of Pope, Swift, and Montagu, Mannheimer shows how this distrust of the empirical gaze led to a reconsideration of the ethics, and most specifically the gender politics, of ocularcentrism. Whereas Montagu effected this reconsideration by directly satirizing both the era's faith in the visual and its attendant publishing strategies, Pope and Swift pursued their critique via print itself: thus whether via facing-page translations, fictional editors, or disingenuous footnotes, these writers sought to ensure that typography never became either a mere tool of (or target for) the objectifying gaze, but rather that it remained a dynamic and interactive medium by which readers could learn both to see and to see themselves seeing.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
248
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367866181
Date de parution :
10-12-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
340 g

Les avis