Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Promoting Sustainable Living

Sustainability as an Object of Desire

Justyna Karakiewicz, Audrey Yue, Angela Paladino
Livre broché | Anglais | Routledge Studies in Sustainability
64,95 €
+ 129 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Current images of sustainability are often designed to instil fear and force change, not because we believe in it, but because we fear the consequences of inaction.

Moving away from negative portrayals of sustainability, this book identifies the factors that motivate people to aspire towards sustainable living. It introduces the notion of sustainability as an "object of desire" that will allow people not to be scared of the future but rather to dream about it and look forward to a better quality of life. Tracing the history of major changes in our society that have dramatically altered our perceptions, beliefs and attitudes about sustainability, the book analyses the role of communications in persuading people of the benefits of sustainable living. It describes our current desires and dreams and explains why we need to change. Finally, the book suggests what could be done to not only make sustainability an object of desire, but also introduce hopes and dreams for a better future into our everyday lives.

This inspiring and interdisciplinary book provides innovative insights for researchers, students and professionals in a range of disciplines, in particular environment and sustainability, sustainable marketing and advertising, and psychology.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
218
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138743687
Date de parution :
16-02-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
331 g

Les avis