•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Race, Language, and Subjectivation

A Raciolinguistic Perspective on Schooling Experiences in Germany

Liesa Rühlmann
94,95 €
+ 189 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Many school students in Germany are plurilingual and use German and further languages in their daily lives. This use is differently approached and valued. Not only languages spoken, but race, too, plays a role in how language use is addressed in schools. Interviews that were conducted and analyzed with a Grounded Theory approach show that subject positions assigned to students concerning plurilingualism shape how they reflect on experiences in school from a retrospective focus. By turning to a raciolinguistic perspective and drawing on subjectivation theory, the terms used to signify dominantly found re-positionings are 'raciolinguistic norm' and 'raciolinguistic Other'. The results highlight the necessity of focusing in more detail on how listening positionalities shape language use in society and in schools specifically.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
284
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783658431518
Date de parution :
29-10-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
403 g

Les avis