En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Re-envisioning Chinese Education

The meaning of person-making in a new age

Livre broché | Anglais | Education and Society in China
65,95 €
+ 131 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Maintaining education as a pedagogical space for human formation, this book is distinctive in looking at the crisis rather than the success of Chinese education. The editors and contributors, mostly overseas and mainland Chinese scholars, argue that modern Chinese education has been built upon a superficial and instrumental embrace of Western modernity and a fragmented appropriation of Chinese cultural heritage. They call for a rethinking and re-envisioning of Chinese education, grounded in and enriched by various cultural traditions and cross-cultural dialogues. Drawing on Chinese history and culture, Western and Chinese philosophies, curriculum and pedagogical theories, the collected volume analyzes (1) why education as person-making has failed to take root in contemporary China, (2) how the purpose of education has changed during the process of China's modernization, and (3) what a rediscovery of the meaning of person-making implies for rethinking and re-envisioning Chinese education in the current age of globalization and social change. Re-envisioning Chinese Education: The meaning of person-making in a new age discusses among other issues:

  • China's Historical Encounter with the West and Modern Chinese Education
  • Rediscover Lasting Values: Confucian Cultural Learning Models in the Twenty-first Century
  • Rethinking and Re-envisioning Chinese Didactics: Implications from the German Didaktik Tradition
  • The New Basic Education and the Development of Human Subjectivity: A Chinese Experience

 

This book will be relevant for scholars, researchers, and policy makers everywhere who seek a more balanced, more sophisticated, and philosophically better grounded understanding of Chinese education.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
234
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138575929
Date de parution :
12-10-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
335 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.