Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Reconceiving Structure in Contemporary Music

New Tools in Music Theory and Analysis

Judy Lochhead
Livre broché | Anglais | Routledge Studies in Music Theory
54,45 €
+ 108 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book studies recent music in the western classical tradition, offering a critique of current analytical/theoretical approaches and proposing alternatives. The critique addresses the present fringe status of recent music sometimes described as crossover, postmodern, post-classical, post-minimalist, etc. and demonstrates that existing descriptive languages and analytical approaches do not provide adequate tools to address this music in positive and productive terms. Existing tools and concepts were developed primarily in the mid-20th century in tandem with the high modernist compositional aesthetic, and they have changed little since then. The aesthetics of music composition, on the other hand, have been in constant transformation. Lochhead proposes new ways to conceive musical works, their structurings of musical experience and time, and the procedures and goals of analytic close reading. These tools define investigative procedures that engage the multiple perspectives of composers, performers, and listeners, and that generate conceptual modes unique to each work. In action, they rebuild a conceptual, methodological, and experiential place for recent music. These new approaches are demonstrated in analyses of four pieces: Kaija Saariaho's Lonh (1996), Sofia Gubaidulina's Second String Quartet (1987), Stacy Garrop's String Quartet no.2, Demons and Angels (2004-05), and Anna Clyne's "Choke" (2004). This book defies the prediction of classical music's death, and will be of interest to scholars and musicians of classical music, and those interested in music theory, musicology, and aural culture.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
180
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367598808
Date de parution :
14-08-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
267 g

Les avis