Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Endorsements: "This book is a careful, historical demonstration of the way in which hermeneutics was secularized yet continues to borrow on the capital of Christian theology. By exposing the problems inherent in secular hermeneutics and correcting the histories of philosophical hermeneutics on record, Zimmerman points a way forward beyond secular hermeneutics. This is a bold project that should be read not only by theologians but, more especially, by those philosophers working in the wake of Heidegger, Gadamer, Derrida, and Levinas. This book is an excellent addition to any course in philosophical hermeneutics." -- James K. A. Smith, author of The Fall of Interpretation "In Recovering Theological Hermeneutics, Zimmerman offers a compelling argument for the claim that hermeneutics must be theological if it is to be truly hermeneutical. Through a fair and careful reading of premodern and postmodern hermeneutical theorists, he shows their true kinship. Building appreciatively (though not uncritically) upon insights of Gadamer, Levinas, and Derrida, Zimmerman draws from Bonhoeffer and Balthasar to construct an incarnational hermeneutic. Zimmerman provides us with a deeply Christian view of human understanding--one that results in nether hermeneutical triumphalism nor hermeneutical despair but affirms understanding as relational, historical, and ultimately based on God's revelation." --Bruce Ellis Benson, author of Graven Ideologies: Nietzsche, Derrida, and Marion on Modern Idolatry "Recovering Theological Hermeneutics is an important contribution to hermeneutics. Zimmerman provides not only a detailed and convincing historical analysis but also an outline of theological hermeneutics that is ethical, incarnational, and thus, in the best sense of the word, truly evangelical. Far from naively idealizing a premodern point of view, Zimmerman convincingly works through modern and postmodern thought. In so doing, he shows the often-overlooked potential of the premodern Christian tradition without ignoring its difficulties and shortcomings--a challenge to both modern and postmodern theology and, indeed, philosophy." --Holder Zaborowsky, Albert-Ludwig University of Freiburg About the Contributor(s): Jens Zimmermann holds a Canada Research Chair at Trinity Western University. He is coauthor of The Passionate Intellect (2006), and coeditor of Being Human, Becoming Human: Dietrich Bonhoeffer and Social Thought (2010).