•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Research on Teacher Thinking

Understanding Professional Development

James Calderhead, Pam Denicolo, Christopher Day
Livre broché | Anglais | Routledge Library Editions: Education
66,45 €
+ 132 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This is a companion volume to the editors' Insights into Teachers' Thinking and Practice (Falmer Press, 1999) and seeks to carry the discussion on further illustrating that there is a continuing intensity of thought, activity and debate on how to conceptualise research on teacher thinking, and thus generate knowledge for further understanding and action. The ethical questions on undertaking research on the inner lives of teachers remain unresolved.

The international team present chapters which investigate the relationship between the researcher and the researched, and the relevance and role of research in teacher development. The papers are not presented as 'best practice' for such definitions would be inevitably value laden. Rather, they are indications and anticipations of key areas for the development of understanding of teachers' thinking and actions in the 1990s.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
256
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415751360
Date de parution :
01-12-14
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
384 g

Les avis