Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Revisiting the Foundations of Organizational Distrust systematically discuss the theoretical perspectives on the relationship between distrust and trust, highlights the potential research opportunities and challenges pertinent to distrust studies, and draws implications of distrust research for strategic management. The literature on distrust has grown substantially since the beginning of the 1960s. One initial observation is that the extant research uses many different definitions and perspectives on distrust, and this diversity exacerbates the fragmentation of the literature. The variety of perspectives on distrust only re-emphasizes the necessity of gaining a better understanding of how distrust links to and distinguishes itself from trust before exploring the prospect and challenges of distrust research, particularly for scholars in strategic management. More specifically, it is crucial to draw attention to the novel insights that distrust studies may bring about for strategic management and organizational theory scholars. The analysis is organized into six parts: (1) discussing extant research on distrust in organizational settings; (2) examining various theoretical perspectives on the relationship between trust and distrust; (3) illustrating the extant empirical evidence of the relationship between trust and distrust; (4) considering the potential role of distrust in relationship repair; (5) pointing out specific research avenues in strategy areas; and (6) highlighting empirical challenges of studying distrust in organizational settings. Based on an examination of existing research on distrust in organizational settings in the first section, the authors extend the discussion to various theoretical perspectives and empirical evidence of the relationship between trust and distrust in the following sections. The authors also suggest specific promising research opportunities and challenges of distrust studies in the last three sections. As distrust spans many different research areas, Revisiting the Foundations of Organizational Distrust should be of interest to scholars in management as well as in the sociology of organizations and organizational psychology.