Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Rubens, Velázquez, and the King of Spain

Aneta Georgievska-Shine, Larry Silver
Livre broché | Anglais
75,45 €
+ 150 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This study provides a new analysis of the pictorial ensemble of the Torre de la Parada, the hunting lodge of King Philip IV of Spain. Created in the late 1630s by a group of artists led by Peter Paul Rubens, this cycle of mythological imagery and hunting scenes was completed by Diego Velázquez. Despite the lack of a written program, surviving works provide eloquent testimony of several basic themes that embody Neostoic ideals of self-restraint and prudent governance. While Rubens set the moral tone through his serio-comic Ovidian narratives, Velázquez added an important grace note with his portraits of ancient philosophers, and royals and fools of the court. This study is the first to consider in depth their joint artistic contributions and shared ambition. Through analysis of individual works, the authors situate these pictorial inventions within broader intellectual currents in both Spanish Flanders and Spain, especially in the advice literature and drama presented to the Spanish king. Moreover, they point to the lasting resonance of Torre de la Parada for Velázquez, especially within his late masterworks, Las Meninas and Las Hilanderas. Ultimately, this study illuminates the dialogical nature of this ensemble in which Rubens and Velázquez offer a set of complementary views on subjects ranging from the nature of classical gods to the role of art as a mirror of the prince.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
320
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781138251649
Date de parution :
11-11-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
174 mm x 246 mm
Poids :
526 g

Les avis