Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Sister Outsider in the Academy

Untold Stories of Afro-Caribbean Women in United States Colleges and Universities

Livre broché | Anglais | Critical Pedagogies | n° 15
27,45 €
+ 54 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Institutions of higher education in the United States enroll the largest number of foreign students in the world each year. As such, this book presents a phenomenological study that explores the perceptions and experiences of Afro-Caribbean international female graduate students attending Predominately White Institutions (PWIs) in the southeastern U.S. The experiences of Afro-Caribbean women have often been overlooked or homogenized in the literature as generalizable among foreign students or African Americans. Therefore, this book is guided by the following two research questions: 1. What are the academic experiences of Afro-Caribbean international female graduate students attending predominately White colleges and universities in the southeastern United States? And, 2. What unique factors have shaped Afro-Caribbean international female graduate students' experiences while attending graduate schools at predominately White colleges and universities in the southeastern United States? The data presented in this book are in-depth interviews with eight (8) Afro-Caribbean international female graduate students attending PWIs in the U.S. The findings indicate that Afro-Caribbean women navigate multiple academic and campus-based challenges associated with race, gender, and international status in schools. The book presents meditating processes, strategies, and recommendations for higher education institutions.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
102
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 15

Caractéristiques

EAN:
9781645040644
Date de parution :
18-01-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
154 g

Les avis