•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Social Aggregations and Distributional Ethics

Satya R Chakravarty, Manipushpak Mitra, Suresh Mutuswami
Livre relié | Anglais
104,95 €
+ 209 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book analyzes the following four distinct, although not dissimilar, areas of social choice theory and welfare economics: nonstrategic choice, Harsanyi's aggregation theorems, distributional ethics and strategic choice. While for aggregation of individual ranking of social states, whether the persons behave strategically or non-strategically, the decision making takes place under complete certainty; in the Harsanyi framework uncertainty has a significant role in the decision making process. Another ingenious characteristic of the book is the discussion of ethical approaches to evaluation of inequality arising from unequal distributions of achievements in the different dimensions of human well-being. Given its wide coverage, combined with newly added materials, end-chapter problems and bibliographical notes, the book will be helpful material for students and researchers interested in this frontline area research. Its lucid exposition, along with non-technical and graphical illustration of the concepts, use of numerical examples, makes the book a useful text.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
250
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781108832045
Date de parution :
11-05-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 236 mm
Poids :
453 g

Les avis