Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Social Context and Cognitive Performance

Towards a Social Psychology of Cognition

Pascal Huguet, Jean-Marc Monteil
Livre broché | Anglais | European Monographs in Social Psychology
66,45 €
+ 132 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Based on twenty years of research on the social regulation of academic performances, this book offers theoretical and empirical arguments in favour of the inclusion of the social dimension of human beings as essential for their cognitive activities.
We all engage in social interactions, compare ourselves with other people, belong to social groups, and are the object of a myriad of categorisations. Not only do such social experiences affect cognition, but they actually determine its form and its content. Several experiments indeed reveal that cognitive performance depends on the relationship between the individual and the social context in which cognition takes place. And this relationship is not forged directly by features of the situation, but rather by personal construals of these features (most notably social comparison). This fact alone justifies granting the individual's social experiences a psychological status and it further strengthens the key idea of this book, namely that the social context only exists through the intervention of cognitive processes of contextualization (producing a "cognitive context of the self") such as those involved in autobiographical memory. A "social psychology of cognition" is suggested, in which the fashionable distinction between cognition and social cognition makes no sense.
From this innovative perspective it is indeed more the social nature of the individual rather than that of the object to be processed that defines the social nature of cognition. Well-known phenomena such as social facilitation and social loafing as well as established educational practices are also re-examined from this perspective.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
176
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138873742
Date de parution :
21-01-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 231 mm
Poids :
272 g

Les avis