Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Strategic Business Planning for Accountants

Methods, Tools and Case Studies

Dimitris N Chorafas
Livre broché | Anglais
75,45 €
+ 150 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book examines the practice of strategic business planning, including its functions, methods, tools, and the way in which they are employed. It does so in a practical way through case studies, which help in demonstrating how to innovate in order to overcome obstacles and cover new and evolving challenges.

The book is divided into six parts:
- part 1 focuses on the strategic plan, as master plan of the enterprise
- part 2 covers the management functions whose able execution makes the difference between success and failure: forecasting, planning, organizing, staffing, directing, and controlling
- part 3 demonstrates that modern accounting rules, promoted by IFRS and US GAAP, not only assist in strategic financial planning but also provide a solid basis for management supervision and control
- part 4 brings your attention the fact that costs matter. Strategic business plans that pay little or no attention to cost factors are doomed
- part 5 addresses the issues associated with strategic products and markets. These range from research and development to market research, product planning, the able management of marketing functions, and sales effectiveness
- part 6 concludes the book with an emphasis on mergers, acquisitions, and consolidations and the risks associated with an M&A policy

Chief executives, operating officers, treasurers, financial officers, budget directors, accountants, auditors, product planners, marketing directors, and management accounting specialists will find this book of practical examples helpful to their decisions and to their work.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
618
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780750681322
Date de parution :
01-10-06
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
167 mm x 233 mm
Poids :
1011 g

Les avis