En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Teaching What Really Happened

How to Avoid the Tyranny of Textbooks and Get Students Excited about Doing History

James W Loewen
Livre broché | Anglais | Multicultural Education
43,45 €
+ 86 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

"Should be in the hands of every history teacher in the country."-- Howard Zinn

James Loewen has revised Teaching What Really Happened, the bestselling, go-to resource for social studies and history teachers wishing to break away from standard textbook retellings of the past. In addition to updating the scholarship and anecdotes throughout, the second edition features a timely new chapter entitled "Truth" that addresses how traditional and social media can distort current events and the historical record. Helping students understand what really happened in the past will empower them to use history as a tool to argue for better policies in the present. Our society needs engaged citizens now more than ever, and this book offers teachers concrete ideas for getting students excited about history while also teaching them to read critically. It will specifically help teachers and students tackle important content areas, including Eurocentrism, the American Indian experience, and slavery.

Book Features:

  • An up-to-date assessment of the potential and pitfalls of U.S. and world history education.
  • Information to help teachers expect, and get, good performance from students of all racial, ethnic, and socioeconomic backgrounds.
  • Strategies for incorporating project-oriented self-learning, having students conduct online historical research, and teaching historiography.
  • Ideas from teachers across the country who are empowering students by teaching what really happened.
  • Specific chapters dedicated to five content topics usually taught poorly in today's schools.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780807759486
Date de parution :
07-09-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
385 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.