Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Technology's Child

Digital Media's Role in the Ages and Stages of Growing Up

Katie Davis
Livre broché | Anglais
32,45 €
+ 64 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How children engage with technology at each stage of development, from toddler to twentysomething, and how they can best be supported.

What happens to the little ones, the tweens, and the teenagers, when technology--ubiquitous in the world they inhabit--becomes a critical part of their lives? This timely book Technology's Child brings much-needed clarity to what we know about technology's role in child development. Better yet, it provides guidance on how to use what we know to help children of all ages make the most of their digital experiences.

From toddlers who are exploring their immediate environment to twentysomethings who are exploring their place in society, technology inevitably and profoundly affects their development. Drawing on her expertise in developmental science and design research, Katie Davis describes what happens when child development and technology design interact, and how this interaction is complicated by children's individual characteristics and social and cultural contexts. Critically, she explains how a self-directed experience of technology--one initiated, sustained, and ended voluntarily--supports healthy child development, especially when it takes place within the context of community support.

Children's experiences with technology--their "screen time" and digital social relationships--have become an inescapable aspect of growing up. This book, for the first time, identifies the qualitative distinctions between different ages and stages of this engagement, and offers invaluable guidance for parents and teachers navigating the digital landscape, and for technology designers charting the way.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
336
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780262550987
Date de parution :
01-10-24
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
132 mm x 203 mm
Poids :
299 g

Les avis