•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Television and Postfeminist Housekeeping

No Time for Mother

Elizabeth Nathanson
Livre relié | Anglais | Routledge Advances in Television Studies | n° 3
202,95 €
+ 405 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In this book, Nathanson examines how contemporary American television and associated digital media depict women's everyday lives as homemakers, career women, and mothers. Her focus on American popular culture from the 1990s through the present reveals two extremes: narratives about women who cannot keep house and narratives about women who only keep house. Nathanson looks specifically at the issue of time in this context and argues that the media constructs panics about domestic time scarcity while at the same time offering solutions for those very panics. Analyzing TV programs such as How Clean is Your House, Up All Night, and Supernanny, she finds that media's portrayals of women's time is crucial to understanding definitions of femininity, women's labor, and leisure in the postfeminist context.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
206
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 3

Caractéristiques

EAN:
9780415811392
Date de parution :
05-03-13
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
430 g

Les avis