Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Termination of Price Wars

A Signaling Approach

Michael Bungert
Livre broché | Anglais | Edition Wissenschaft
52,95 €
+ 105 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The aim of Dr. Bungert's dissertation research is, in general, to invent a new approach to the termination of conflict in interdependent mixed-motive situations. More specifi cally, the conflict situation was in form of a price war setting. Dr. Bungert based some of his investigation on the concept of competitive market signaling concept. Research conducted over the past decade or so allows to argue that competitive signaling provides interesting explanations of factors and structures that may be relevant to firmlbusiness interaction in competitive markets and, thus, to con flict resolutions in general. In addition, Dr. Bungert combines approaches of game theory and social psychology in experimental research into a very creative framework. More precisely, Dr. Bungert managed not only to "solve" the research problem assig ned - he did so by employing most commonly used members of the marketing mix such as pricing/couponing or advertising. Naturally, thus, his work can be expected to have immediate managerial relevance and bearing. Further, the methodology employed (experiments, logit/probit analysis, etc.) is clearly reflective of state-of-the-art research methods in the marketing discipline.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783824479566
Date de parution :
26-11-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
322 g

Les avis