Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Active Interview

James A Holstein, Jaber F Gubrium
Livre broché | Anglais | Qualitative Research Methods | n° 37
70,45 €
+ 140 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

"The book provides an academic basis for discussion and development of active interviewing methods. . . . The ideas raised. . . will be interesting and valuable to those involved in developing new methodologies in qualitative research and interviewing."

--Helen Masey in Social Research Association News

The interpretive turn in social science has taken the interview and turned it upside down. Once thought to be the pipeline through which information was transmitted from a passive subject to an omniscient researcher, the new "active interview" considers the interviewer and interviewee as equal partners in constructing meaning around an interview event. This changes everything - from the way of conceiving a sample to the ways in which the interview may be conducted and the results analyzed. In this brief volume, James A. Holstein and Jaber F. Gubrium outline the differences between the active interview and the traditional interview and give novice researchers clear guidance on conducting an interview that is the rich product of both parties.

Students and professionals who use qualitative methods in the fields of sociology, anthropology, communication, psychology, education, social work, gerontology, and management will find The Active Interview to be a helpful and cogent guidebook.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
96
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 37

Caractéristiques

EAN:
9780803958951
Date de parution :
20-04-95
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
138 mm x 213 mm
Poids :
108 g

Les avis