•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Commodification of Identity in Victorian Narrative

Autobiography, Sensation, and the Literary Marketplace

Sean Grass
60,95 €
+ 121 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In the first half of the nineteenth century autobiography became, for the first time, an explicitly commercial genre. Drawing together quantitative data on the Victorian book market, insights from the business ledgers of Victorian publishers and close readings of mid-century novels, Sean Grass demonstrates the close links between these genres and broader Victorian textual and material cultures. This book offers fresh perspectives on major works by Charles Dickens, George Eliot, Mary Elizabeth Braddon, Wilkie Collins and Charles Reade, while also featuring archival research that reveals the volume, diversity, and marketability of Victorian autobiographical texts for the first time. Grass presents life-writing not as a stand-alone genre, but as an integral part of a broader movement of literary, cultural, legal and economic practices through which the Victorians transformed identity into a textual object of capitalist exchange.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
298
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 121

Caractéristiques

EAN:
9781108706209
Date de parution :
30-09-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
403 g

Les avis