Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Days of Live

Television's Golden Age as Seen by 21 Directors Guild of America Members

Ira Skutch
Livre relié | Anglais | Directors Guild of America Oral History | n° 16
117,45 €
+ 234 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Days of Live is a fascinating account of the era of live television. This brief period in the long history of entertainment glistened for approximately ten years, from shortly after World War II until the end of the 1950s, when the advent of video tape and the ascendancy of film programming caused it to fade into oblivion. Compiled from the first-hand accounts of twenty-one members of the Directors Guild of America who were instrumental in shaping the medium during this formative phase, the book covers the development of network programming, technical advances, sponsor relations, and the blacklist. The Days of Live describes the transition from black-and-white to color, and documents early landmark series such as Philco Television Playhouse, Studio One, Kraft Television Theatre, Hallmark Hall of Fame, Climax, Producers Showcase, and Playhouse 90. It includes personal, detailed, and often hilariously funny stories of television during its awkward infancy and the men and women who struggled to popularize and standardize its procedures. This book is filled with the words of America's earliest television workers, those who began television's meteoric rise to an unavoidable feature of the cultural landscape.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 16

Caractéristiques

EAN:
9780810834910
Date de parution :
02-07-98
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
139 mm x 221 mm
Poids :
412 g

Les avis